En Kısa Boşanma Nasıl Olur

Eşlerin evlilik birliğindeki  anlaşmazlıkları çözemediği durumunda evlilik kurumunu sonlandırma ve ayrılmak isteyebilir. Eşlerin yasal olarak birbirinden ayrılmasına boşanma denir. Eşlerin boşanması içinde boşanma sebepleri ile birlikte aile mahkemesine başvuru yaparak boşanma talebinde bulunması gerekmektedir. Boşanma süreci çok sancılı ve sıkıntılı bir dönemdir. Bu nedenle eşler arasındaki boşanmanın daha az sıkıntı içinde sonuçlanması için eşler karşılıklı anlaşarak boşanmalarında fayda vardır. Çünkü evlilik sonucu dünya gelmiş çocukların olması durumunda boşanma olsa bile her zaman yüz yüze bakılacağında eşlerin birbirlerini kırmadan ilerde yine bir araya gelecek sebepleri olmalıdır.

En kısa boşanma eşler arasında olması için eşlerin anlaşmalı boşanma davası açmaları gerekmektedir. Yani en kısa boşanma anlaşmalı boşanma ile olur. Anlaşmalı boşanma nedir sorusuna verilecek en kısa cevap,  eşlerin boşanma ile ilgili mali konularda, velayet konularında, nafaka ve tazminat gibi tüm konularda uzlaşma içerisinde olduklarını protokol altına alınarak aile mahkemesine yapılan başvuru şeklidir. En kısa boşanma için açılacak olan anlaşmalı boşanma davası belirli şartlara bağlanmıştır. Anlaşmalı boşanma davası şartları ise, anlaşmalı boşanma şartları adı verilir.

EN KISA SÜREDE BOŞANMA ANCAK ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI İLE OLUR

ANLAŞMALI BOŞANMA ŞARTLARI

1. En kısa sürede boşanma için açılacak anlaşmalı boşanma davası en az bir yıl sürmüş olmalıdır.

2. En kısa boşanma sürede boşanma davasının sonuçlanmasıiçin eşlerin anlaşmalı boşanma protokolü imzalamaları gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma protokolü eşlerin boşanma ile ilgili tüm konularda uzlaşma içerisinde olduklarını beyan ettikleri bir sözleşmedir.

EN KISA BOŞANMA SÜRESİ

En kısa sürede boşanma davasının sonuçlanması için eşlerin karşılılık her konuda anlaşmaları durumunda, boşanma konusunda da avukat ve hukuki destek almanız durumunda boşanma davası ile ilgili yerel mahkemeden duruşma günü alınması ve duruşma sonucu boşanmaya karar verilmesi 1 gün ile 1 ay arasında aile mahkemesinin iş yoğunluğuna göre değişmektedir. Bu süre boşanmanın yerel mahkemesce karar verilme sürecidir. Kesinleşme işlemi ve nufus müdürlüğüne yazılma işlemi 15 gün ile 25 gün arası bir süre gerekmektedir.

BOŞANAN KADIN BOŞANDIKTAN SONRA HEMEN EVLENEBİLİR Mİ

Boşanma sonucunda eşinde mahkeme kararı ile ayrılan kadın hemen evlenemez. Evlenebilmesi için boşanmanın kesinleştiği tarihten ya da kocasının ölümünden itibaren 300 gün beklemesi gerekir. Kadının 300 gün bekleme süresini beklemeden tekrar yeniden evlenmesi için dava açılması gerekmektedir. Bekleme süresi (İddet ) kaldırılması davası sonucu kadının tekrar evlenmesinde sakınca yoktur.

ANLAŞTIK EVLİLİK SÜRESİ 1 YILIN ALTINDA KARŞILIKLI ANLAŞARAK BOŞANABİLİRMİYİM

Yukarda da anlattığımız gibi anlaşmalı boşanma davası açılmasının en önemli şartlarından bir tanesi evlilik süresinin 1 yıl sürmüş olması gerekmektedir. Evlilik süresi 1 yılın altında olması durumunda anlaşmalı boşanma olarak değil normal boşanma davası açılarak şahit ve delillerin sunulması, karşılılı boşanmayı kabul edilmesi durumunda da boşanma gerçekleşmektedir. Boşanma davası anlaşmalı boşanma davasına göre ilk duruşmada aile hakimi karar vermeyebilir. Yinede ortalama boşanma süresi 1 ile 2 ay arasında değişmektedir.