Aldatma Nedeniyle Boşanma Dilekçesi

Aldatma Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Türk Hukuk sistemine göre davaların açılabilmesi ancak davanın tarafı olan kişilerin dava dilekçesi hazırlayarak bunu mahkemeye sunmaları ile mümkün olmaktadır. Ancak dilekçelerin doğru ve eksiksiz bir biçimde hazırlanmış olması şartına bağlı olarak davalar açılabilmektedir. Aldatma nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin de Türk Medeni Kanunu içerisinde yer alan aldatma nedeniyle boşanma için gerekli olan bilgilerin yer aldığı bir dilekçe ile mahkemelere başvurması gerekmektedir. Boşanma davalarının mahkemelerdeki süreçlerinde ve karar aşamasında tamamen dilekçeler üzerinde yer alan bilgilerin üzerinden hareket edilerek hüküm verildiği için bu nedenle dilekçelerin hazırlanmasında dikkatli olunması gerekmektedir.

Dilekçede Hangi Tür Bilgilere Yer Verilmektedir?

Aldatma nedeniyle boşanma dilekçesi ile boşanma açacak olan kişilerin aldatma ya da zina olarak tanımlanan davranışı açıklayıcı bir şekilde dilekçede belirtmeleri gerekmektedir. Bu noktada aldatma olayının gerçekleştiği zaman, nasıl gerçekleştiği ya da bu davranışın nasıl öğrenildiği gibi detaylar eklenmektedir. Kişilerin aldatmaya ilişkin kanıtlarının olması ve aldatma davranışına tanık olan kişilerin bulunması dava dilekçesine kesinlikle dahil edilmesi gereken detaylardandır.

Aldatma nedeniyle boşanma davalarında kişilerin dilekçelerden farklı olarak dikkat etmeleri gereken bir diğer husus da zaman aşımı sürelerine dikkat etmeleri olmaktadır. Davacı olan ve aldatma nedeniyle evlilik birliğinin sarsılmasından şikayetçi olan kişinin bu davranışı öğrenmesinin ardından altı aylık süre geçmeden dava dilekçesini vererek davasını açması gerekmektedir. Eğer 6 aydan daha uzun bir süre aşılmışsa bu durumda kişiler hukuki gerekçelerle aldatma üzerinden boşanma davasını açma haklarını kaybetmektedirler.

Dilekçe içerisine eklenmesi gereken bir diğer bilgiler bütünü de kişilerin dava sonucunda neleri talep ettikleri ile ilgili olmaktadır. Dilekçede kişilerin boşanmanın dışında evlilik birliğinin sonlandırılmasının ardından sahip olacakları tüm haklar konusunda isteklerinin de belirtilmiş olması gerekmektedir. Bu noktada öncelik verilmesi gereken konular kişilerin evliliklerini sonlandırmasının ardından gelen tazminat ve mal paylaşımı gibi konular olmaktadır. Bunların ardından eğer çiftin çocukları bulunuyorsa bu çocuğun velayetinin kimde olacağı ya da çocuk için ödenecek olan nafaka miktarının da belirlenmesi sağlanmalıdır.

Aldatma nedeniyle boşanma davası açıldığı takdirde davanın seyrini en iyi şekilde etkileyen şeyler sunulan kanıtlar olmaktadır. Kanıtlar yazılı bir şekilde bulunan her türlü kayıttan fotoğraf ya da video gibi görsellere veya mesaj içeriklerine kadar her şey olabilmektedir. Ancak video ya da ses kaydı olduğu takdirde davada karşı tarafın bu kayıtların kapıldığı hakkında bir bilgisinin bulunması gerekmektedir.

Boşanma Avukatı